Thursday 4 October 2018

Set Detox Shaklee - #infodetox_Lyn


Hyee Uolsss...  kali ini lyn mau share tentang detox πŸ˜‰ Soo yang plan mau detox tu meh sini rapat-rapat  ...hihi

Okey... terlebih dahulu Lyn nak kenalkan organ detoks kita.

Organ detoks nie membantu untuk menapis dan menyingkirkan bahan-bahan buangan yang tidak diperlukan oleh badan kita ... Ada 5 Organ detoks yang perlu kita kenali


1 • PEPARU - paru-paru berfungsi untuk mengeluarkan gas karbon dioksida dan juga toksin dari badan kita melalui sistem pernafasan jadi kita perlu pastikan kesihatan paru-paru kita berfungsi dengan optimum supaya sistem pernafasan kita boleh berlaku dengan lebih lancar lagi.

2 • SISTEM PENGHADAMAN - Sistem penghadaman adalah kita punya kolon.. makanan yang kita makan akan masuk kedalam sistem penghadaman dan akan dihadam untuk diserap kedalam usus kemudian akan dikeluarkan dari usus sebagai najis .. Jadi kita mesti pastikan kita punya kolon nie sentiasa bersih supaya pergerakan usus sentiasa lancar.

3 • BUAH PINGGANG - Buah pinggang berfungsi untuk menapis air dan kotoran dari darah supaya toksin dapat dibuang melalui air kencing.. Proses penapisan buah pinggang nie sangat penting untuk memastikan tiada toksin yang terkumpul didalam badan kita yang boleh menyebabkan jangkitan dan juga penyakit.

4 • HATI - Hati adalah organ utama detoks kita dimana hati kita nie melakukan hampir 80% proses detoks dalam badan kita.. jadi hati nie adalah organ utama yang terlibat dalam detoks keseluruhan..Hati berfungsi untuk menetrualkan toksin dalam badan kita untuk memastikan penghadaman dan penyerapan lemak boleh berlaku dengan lebih efektif.

5 • KULIT - Kulit adalah organ luaran terbesar kita...  Fungsinya adalah untuk menyingkirkan bahan buangan melalui peluh dan juga melalui liang pori kulit.. Apabila kita aktif seperti bersenam toksin akan dapat dikeluarkan dari badan melalui kulit kita.

KENAPA KITA PERLU MEMBUAT DETOKS ⇩

Setiap hari kita terdedah dengan banyak perkara yang boleh membebankan organ detoks kita... contohnya dari segi pemakanan dan minuman kita seperti
✔ Makanan yang tinggi dengan pengawet
✔ Makanan yang tinggi dengan perasa dan pewarna tiruan
✔ Makanan segera
✔ Air yang tidak cukup bersih
✔ Air yang tidak ditapis dengan baik

Semua ini akan membebankan kita punya organ detoks...termasuk lah pencemaran dan sekeliling kita seperti jerebu,Asap rokok,asap kenderaan,kurang tidur,stress,pengambilan ubat..

Semua itu adalah toksin yang akan masuk kedalam badan kita melalui organ-organ detoks kita..


Jadi bilamana toksin banyak masuk kedalam badan kita tapi toksin yang keluar pula hanya sedikit ianya akan menyebabkan banyak kesan-kesan sampingan seperti...

• Kulit tiba-tiba alergik
• Kulit kusam
• Sembelit
• Selalu sakit kepala
• Selalu rasa letih

Ini adalah diantara simptom toksin banyak dalam badan kita..

Organ detoks kita memerlukan nutrisi yang berbeza dan nutrisi-nutrisi ini boleh membantu organ detoks kita berfungsi dengan lebih efektif dan lancar.


Set Detox Shaklee ini terdiri daripada Vivix,Alfalfa,Dtx,Herblax dan peppermint ginger plus.

FUNGSI SETIAP PRODUK

Vivix • Mengandungi Polifenol yang berfungsi sebagai Anti inflamasi ..Badan yang penuh dengan toksin banyak inflamasi yang berlaku jadi vivix ini sangat penting ..dan ia juga menjadi penggalak tenaga yang sangat baik.

Alfalfa • Alfalfa membantu mengurangkan asid dalam badan,melancarkan pergerakan usus dengan lebih lancar dan membantu mengurangkan berat badan.. Alfalfa juga dikenali sebagai raja segala tumbuhan yang kaya dengan mineral dan vitamin yang dapat membantu memberi nutrien kepada organ detoks kita.

DTX • Dtx khas untuk kesihatan hati bagi membantu meningkatkan kesihatan hati,mencantikkan kulit.

Herblax • Membantu meningkatkan sistem penghadaman,melegakan usus dan melancarkan pergerakan usus.


Peppermint ginger plus • Melegakan kembung perut dan badan berangin.


Nak Cuba Set Detox Shaklee???  Hubungi saya sekarang ⇩⇩⇩

******************************************
                               CARA BELI

πŸ“Œ Untuk sebarang pertanyaan atau order Anda boleh menghubungi saya di 019.589.4496 atau direct whatsapp saya KLIK SINI ..

πŸ“Œ Nak Beli direct online melalui ESELL pun boleh juga (Pembayaran melalui debit/credit card) πŸ‘‰ Order sini 

******************************************
πŸ”½ Postage keseluruh malaysia 
• Setiap Hari kecuali ahad
• Pembayaran yang dibuat sebelum jam 3Pm akan dipos pada hari yang sama.

πŸ”½ Cod Sandakan & Kk 
_____________________________________________
        ~shaklee Independent Distributor ~
   

Nur Afalin Scully
SID - 1289195
Call/whatsapp - 019.589.4496
FB- Lyn Scully
Instagram- lynscully_shakleesid
.
.
Tq ❤
**************************************

No comments:

Post a Comment

Cara mengatasi keputihan - Lyn Scully

Assalamualaikum hye, entry kali ini lyn mahu share cara mengatasi masalah keputihan dengan berkesan... WANITA DAN KEPUTIHAN BERPISAH ...